Контакт-центр судової влади: напрямки роботи та типові звернення

З початку 2018 року державне підприємство «Інформаційні судові системи» поступово розширює роботу єдиного контакт-центру судової влади України. Такий сервіс дає можливість громадянам швидко отирмувати інформацію, пов’язану з діяльністю суду, не залишаючи дому. 

Вже зараз в правому нижньому куті порталу Судова влада України https://court.gov.ua/ можна отримати онлайн-допомогу в кабінеті самообслуговування, сповістити про помилку чи пропозиції, а за безкоштовним номером 0-800-501-492 отримати консультації щодо роботи судів, порядку звернення тощо.

Єдиний контакт-центр судової влади України повинен стати за змістом своєї роботи фронт-офісом органів судової влади. Початок повноцінної роботи Контакт-центру пов’язаний з запуском Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи. 

Основна мета та завдання Контакт центру - це швидке, оперативне, якісне та повне інформування громадян щодо стану та руху справ в усіх судових установах України та повна інформаційно-довідкова підтримка всіх судових установ України, ДСА України.

Вхідні дзвінки, що находитимуть до Контакт центру з питань роботи Суду в частині надання інформації громадянам щодо стану та руху судових справ, що перебувають, або перебували на розгляді Суду, будуть оброблятися спеціалістами Контакт-центру в відповідності до єдиних стандартів та з обов’язковим автоматичним зберіганням записів розмов та наданих консультацій. У разі необхідності або на вимогу запитувачів вхідні виклики можуть бути переведені спеціалістами Контакт центру на міські номери телефонів відповідних спеціалістів Суду для надання консультацій громадянам, що звертаються.

Контакт центр здійснює:

-консультаційну підтримку фізичних осіб шляхом надання інформації:

-щодо діяльності та повноважень судових установ, Державної судової адміністрації України (далі - ДСА України), Верховного Суду;

-щодо адрес та контактних телефонів судових установ та органів системи правосуддя;

-розкладу роботи та розкладу прийому громадян;

-про стан розгляду судових справ;

-учасникам судового процесу про етапи руху справи (на підставі даних Єдиного Державного Реєстру судових рішень та інших офіційних даних);

- умов подання та реєстрації звернень і запитів до судових установ та органів системи правосуддя;

- про умови розрахунку судового збору та можливі способи його сплати;

- про перелік можливих державних та приватних установ, що надають правову (безкоштовну або на платній основі) допомогу в разі виникнення юридичних питань;

-забезпечення можливості для громадян залишити своє побажання щодо покращення якості роботи судових установ.

-реєстрацію усних звернень громадян (за бажанням запитувача) для подальшого розгляду таких звернень відповідальними особами в судових установах, ДСА України; Верховному Суді;

-дистанційну технічну та інформаційну підтримку користувачів судових систем, онлайн сервісів, електронних систем та систем;

-самообслуговування на офіційному веб-порталі «Судова влада України».

Вказані види послуг громадяни України можуть отримати зателефонувавши за єдиним безкоштовним телефонним номером 0-800-501-492.

Переваги функціонування Контакт центру для громадян:

-можливість отримати інформацію за єдиним та безкоштовним телефонним номером 0-800-501-492;

-доступність та швидкість зв’язку (єдиний інформаційний центр для всіх запитів щодо діяльності судових установ);

-отримання інформації за різними сучасними каналами спілкування (телефонний зв’язок, онлайн дзвінок з сайту, електронна пошта, онлайн-допомога на веб-порталі, автоматизовані системи самообслуговування);єдині стандарти обслуговування запитів та спілкування;вирішення питання/запиту в максимально швидкі строки;

можливість надати оцінку якості обслуговування та впливу на підвищення якості роботи судових установ та їх подальший розвиток.

Переваги функціонування Контакт центр для Суду:

-забезпечення безперервного процесу прийму та оброки вхідних викликів, запитів, що надходять до Суду;

-зменшення навантаження на співробітників суду по прийому та обробці телефонних викликів від громадян (обробка типових та найчастіших питань здійснюється спеціалістами Контакт центру);

-зручний сучасний інструмент для вирішення будь-яких завдань, пов'язаних з управлінням взаєминами з громадянами (зручна та оперативна статистика, аналітика звернень, єдина база звернень, наявність записів телефонних консультацій);

-забезпечення іміджу Суду як установи, що відкрита до громадян та використовує у своїй роботі інноваційні та сучасні технології комунікацій;

-можливість отримувати зворотній зв’язок від громадян для підвищення якості роботи працівників Суду, організації процесу обслуговування звернень та планування розвитку установи в подальшому.

Перелік типових питань та тематики звернень громадян, що надходять до Єдиного Контакт-центру судової влади: надання інформації щодо дати призначення судового засідання; інформація щодо наявності чи відсутності в Суді поданої стороною апеляційної скарги за справою; інформація стосовно порядку отримання копій судових рішень; інформація щодо надходження матеріалів справи до Суду, що були надіслані учасниками судових процесів; отримання консультації з приводу долучення матеріалів до вже відкритої судової справи; інформація щодо передачі судової справи до Касаційних судів у складі Верховного Суду, інформація щодо розбіжностей у датах призначення судових засіданнях, що зазначені у судових повістках та відкритих реєстрах; інформація щодо надходження результатів експертизи до суду; інформація щодо передачі судових справ між інстанціями; інформація щодо долучення до клопотання в якості доказів додатків у вигляді відео-матеріалів на флеш носіях та компакт-дисках; можливість телефонного з’єднання з помічником або секретарем судді; порядок ознайомлення з матеріалами справи в суді; інформація щодо замовлення відеоконференцій; випадки запізнень сторін на судовий процес або не можливістю прийняти участь у судовому засіданні з проханням повідомити про це суд; інформація стосовно відправки судового рішення учасникам процесу.уточнення інформації щодо оновленої дати та часу судового засідання після перенесення попереднього, відсутність повторної повістки по оновленій даті проведення судового засідання.

Цей матеріал створено Громадською організацією «Бюро правничих комунікацій» в рамках реалізації грантового проекту «Забезпечення роботи майданчика правничих комунікацій громадськості з судами» за підтримки американського народу, наданої через Агентство США з міжнародного розвитку (USAID) в рамках Програми «Нове правосуддя». Погляди авторів, викладені у цьому матеріалі, не обов’язково відображають погляди Агентства США з міжнародного розвитку або уряду Сполучених Штатів Америки.